Rosie Flores el dissabte 12 de juny al Teatre Zorrilla


Rosie Flores
Font:http://www.stp.uh.edu



La gent del Ritme&Club de Badalona m'han enviat una nova nota de premsa en referència al concert de la Rosie Flores el proper dissabte dia 12. En ella, la cantant i compositora de San Antonio (TX) explico com pensa enfocar el concert. Us en faig un copia-enganxa perquè arribi a tothom.

Recordeu que les entrades les podeu comprar al Servicaixa, Discos Castelló, al telèfon 902 33 22 11 o a les guixetes del Teatre Zorrilla de Badalona, que és on es farà el concert.

Dissabte 12 de juny, a les 22h. Teatre Zorrilla. C/ Canonge Baranera, 17. Badalona. Preu: 12.

El Teatre Zorrilla de Badalona acollirà el dissabte 12 de juny, a les 22 hores, l'únic concert que la cantant nordamericana Rosie Flores farà a l'Estat espanyol. Ve a presentar, en solitari i en format acústic, el seu últim treball, Single Rose, un directe que resumeix el seu extens repertori en quinze apassionades versions.

En declaracions exclusives als organitzadors, Flores ha manifestat la seva particular relació amb Catalunya i ha explicat com pensa enfocar el concert: "I'm really looking
forward to returning to Spain. This is the country of my heritage and it always feels like home. People around Barcelona have such a passion for music and words and I feel like they understand my heart. I've never been in Badalona and this will be my first time there so I hope many will find me curious enough to come and check out the show. What you will find will be a solo acoustic, lead playing, rockabilly/honky tonkin' singer songwriter who originates from San Antonio Texas with the soul of a Spanish dancer! Hope to see you at the concert!".

Un repàs personal
Quan l'il·lustre musicòleg badaloní Pep Mita va assabentar-se, en un dels seus viatges pels Estats Units, que Rosie Flores actuava a vés a saber quin club del mig-oest, va veure ben clar que no es podria perdre aquella oportunitat divina. I tot i que -coses de la vida- aquell show finalment no es va arribar a celebrar mai, les milles de carretera que es va empassar el nostre no prou ponderat Mita no els hi va treure ningú.

Mita, malgrat tot, sabia el què es feia. Rosie Flores, que, tot i haver debutat el 1987 amb la Warner o haver aparegut al late show televisiu de Conan O'Brian sempre ha estat al marge de la gran indústria, devia estar en aquell moment o bé presentant els temes d'After the farm (un disc amb la mateixa poció màgica que van fer servir moltes cantants com Sheryl Crow per triomfar una mica més tard) o bé inmersa en la gira conjunta que va protagonitzar amb la llegendària Wanda Jackson, amb qui va gravar Rockabilly Filly (1995) i a qui Rosie Flores va aconseguir convèncer el 1995 que posés fi als vint anys que Wanda portava retirada del negoci.

Rosie Flores no ha estat mai parada i, tot i que és fàcil posar la seva música directament al sac de la cada cop més feixuga etiqueta de country alternatiu (els honors que li va retre la revista No Depression així ho demostren), la veritat és que l'espectre musical amb el qual sempre s'ha mogut aquesta gran dama són realment molt, molt més amplis.

Posem la història musical de Texas (on Flores va néixer el 1950) i la del sud de Califòrnia (on va anar viure en plena adolescència) en una batidora i el resultat serà una cosa semblant a la música que fa Rosie Flores. Country? Sí, és clar. Blues? Per descomptat, que és de San Antonio! Rockabilly? Com no!

Va ser, però, amb l'explosió del punk de finals dels setanta quan Rosie Flores va posar en marxa en una Califòrnia dominada pels grups de mascles Rosie & The Screamers, un combo de hard country i rockabilly en el qual -com els Blasters de Dave Alvin o els Scorchers de Jason Ringenberg- la passió pel country-rock i el blues es compenetrava amb una fascinació pel garage de regust rockabilly i l'actitud era, diríem, cowpunk.

Això del punk li tirava i, poc després, va muntar una banda, The Screaming Sirens, formada exclusivament per dones i que va aconseguir tirar endavant gràcies al fet que el seu pare -un recol·lector de cançons que sempre la va animar a tocar la guitarra- li comprés el seu primer equip tècnic. Les actuacions d'aquells temps al Palamino de Los Angeles (punt de partida també de Dwight Yoakam i Lucinda Williams) són encara recordades per Rosie, que en el disc que presentarà a Badalona inclou una cançó anomenada Palamino Days.

Tres anys després de l'edició de Fiesta (l'únic disc de les Screaming Sirens), Rosie Flores va debutar en solitari el 1987 -l'any del Hillbilly deluxe de Yoakam o del Guitar town de Steve Earle- de la mà de qui aleshores era el productor més reconegut de country neotradicionalista, Pete Anderson. La crítica es va bolcar en aquest primer disc homònim i la carrera en solitari de Rosie Flores es va accelerar amb la publicació de discos com els ja mencionats After the farm i Rocabilly Filly o els més recents A little bit of heartache, un projecte a quatre mans amb Ray Campi- i Speed of sound.

En els directes Flores exhibeix una tècnica amb la guitarra fascinant (Guitar Player li ha dedicat tot un reportatge basat amb el que pot arribar a fer aquesta dona amb les sis cordes) i, en els discos, les col·laboracions amb altres músics (Wanda Jackson, Janis Martin, Butch Hancock -amb qui va girar com a guitarra solista el 1994- o Ray Campi) resultaven exquisides.

Amb aquest profund background, doncs, Rosie Flores es presentarà al Teatre Zorrilla, un concert únic a Europa que coincideix amb l'edició del seu darrer treball, Single Rose.

La premsa ha dit
"La nostra Rosie té un talent monstruós i és una força del country reconeguda internacionalment" (LA WEEKLY).

"Grans solos de guitarra i coagulació d'estils...imagineu-vos a Wanda Jackson tocant amb Dwight Yoakam a San Antonio" (ENTERTAINMENT WEEKLY).

"Rosie Flores és el vincle perdut entre Brenda Lee i Bonnie Raitt" (LOS ANGELES TIMES).

"Rosie Flores és un dels grans tresors de la música americana" (SOUTHLAND BLUES).

"Una voz bordeando la dulzura de Lucinda Williams y deudora de las grandes figuras del rockabilly de los cincuenta" (POPULAR 1).

"Se le ha coronado reina del rockabilly pero lo cierto es que su música también tiene que ver con el country oscuro de Johnny Cash, la canión tejana de Townes Van Zandt o el honky-tonk sudoroso de Buck Owens" (RUTA 66).

Discografia
1987- Rosie Flores
1992- After the farm
1993- Once more with feeling
1995- Rockabilly filly
1997- A little bit of heartache (amb Ray Campi)
1997- Honky tonk reprise (reedició del primer disc, amb sis cançons extra)
1999- Dance hall dreams
2001- Speed of sound
2003- Single Rose

Comentaris

Entrades populars