Quinzè aniversari de “raycountry”. Punt final.


Us volem fer arribar el missatge (molts ja ho haureu vist a Facebook) d'en Ramon Busqué (raycountry). Ahir a la tarda va fer públic un comunicat on feia saber que, tot i que el proper 30 de gener la "seva" web farà 15 anys, té previst clausurar-la properament (fins el 6 de maig de 2014, dia d'expiració del domini).

Countrycat ha begut, beu i beurà de persones com en Ramon i de webs com Raycountry (http://www.raycountry.cat). No perquè el pensament sigui sempre el mateix, o els gustos musicals coincideixin al 100%, o perquè agradi una manera o altra de ballar. No és això. És quelcom més complicat de trobar, i encara més de fer. És un estil, és una filosofia de respecte als altres sense perdre la pròpia manera de veure el món, és un interès inesgotable per la música country en el sentit més ampli del terme, són les ganes d'anar a concerts, de descobrir nous talents i de compartir-los al ciberespai, i de fer-ho des de Catalunya i per tot el món; sent conscients que no vivim a Texas, però sense que això ens faci sentir incapacitats per parlar de música country. Sense complexes, aprenent cada dia, intentant crear afició.

Raycountry va ser, que en siguem conscients, la primera web en català que parlava de música country. Quatre anys abans de la creació de Countrycat, en Ramon ja emetia els seus coneixements i compartia els dels altres (com en Joan Tortosa), en un món on Internet no és el què és ara. Google? Youtube? Facebook? Res! Però si encara existia Geocities! :)

L'adéu de la web degana del country català i en català no pot ser mai una bona notícia. De totes maneres, en Ramon no desapareix! Segons indica al seu comunicat, seguirà la seva tasca des de les xarxes (Twitter - Instagram - Youtube), demostrant un cop més que sap llegir l'evolució tecnològica del moment. Avui en dia, les webs són importants (fa 15 anys eren la última moda!), però al capdevall només són un mitjà. El missatge, que és el més important, es pot difondre (a voltes millor) des d'altres eines, i us assegurem que val molt la pena seguir en raycountry a qualsevol d'aquestes xarxes socials.

No volem acabar sense agraïr a en Ramon la seva feina, la seva referència dins el món country a Catalunya. Si algú escriu un dia la història de la nostra afició, sense cap mena de dubte que raycountry hi haurà d'aparèixer en majúscules, encara que ell no ho vulgui! ;-)

1 abraçada ben forta Ray!


Quinzè aniversari de “raycountry”. Punt final.

El 30 de gener es compleixen 15 anys de la web de raycountry. La "meva" web, personal i dedicada fonamentalment a la música country.

Tot va començar un 30 de gener de 1999 quan vaig decidir crear una web dedicada a una de les meves aficions preferides, la música country. Música que des dels anys 1979/80 aproximadament vaig començar a escoltar i aprende'n coses: artistes, estils dins del gènere, instruments... Tot, inicialment gràcies a una persona que durant molt de temps va tenir diversos programes a la ràdio, en Joan Tortosa. des d'aquí vull agrair-li tot el que vaig aprendre del country en aquells anys i serveixin aquestes ratlles com un petit homenatge i mostra d'agraïment. Gràcies Joan!

En aquells anys no hi havia ni Facebook ni Twitter ni cap altre xarxa social, així que vaig pensar que crear una pàgina a Internet per donar a conèixer aquella música que tan m'agradava era una bona idea, i a nivell personal, de poder conèixer persones amb la mateixa afició, tant d'aqui com de fora... Fins aleshores havia mantigut contactes per carta amb personas dels USA que m'enviaven "cassettes" amb música que d'altre manera era impossible d'escoltar en les emisores locals. Quins Temps!

Alguns anys desprès d'escoltar country, vaig començar a interessar-me per el line dance, concretament va ser en la primera edició del festival country de Platja d'Aro. Era l'any 1996. Vaig començar a aprendre a ballar dos anys mes tard en el local "Seaside" de la mateixa localitat de la Costa Brava, i en el 1999 a més de la web, va arribar la meva primera coreografía, el "raycountry's Dance". Des de aquell any i fins el meu últim ball "Just You & Me" de l'any 2006 hi ha hagut fins a 26 coreografies, sent, segurament, "Buffalo Road" la més popular. Les primeres fulles de ball escritas en català i penjades a Internet crec que van ser les meves...

Fins avui he anat actualitzan la web, però molt menys del que m'agradaria i per això fonamentalment crec que ha arribat el moment de deixar-ho. Ja són molts anys, i les coses van canviant, tot, en la vida, té un principi i un final. Així doncs la web serà accessible fins el 6 de maig de 2014, que és quan venç el domini raycountry.CAT

M'agradria donar les gràcies a tots els que l'heu visitat algun cop i a tots els que m'heu donat suport durant tots aquests anys. MOLTES GRÀCIES, de tot cor. També el que heu signat en el llibre de visites. Si voleu encara ho podeu fer en aquest enllaç, mentre la web sigui operativa fins el 6 de maig.

Ja només em queda demanar-vos un favor, i es el de poder compartir aquesta nota perquè el misstage pugui arribar a tothom qui estigui ficat dins del mon del country. Gràcies per endavant, i penseu però, que seguiré donant la tabarra amb la música country en el Facebook i en el Twitter, així que no us lliurareu tant fàcilment de mi :-)
Keep It REAL Country!

Fins aviat,

Ramon Busqué
Twitter - Instagram - Youtube

Comentaris

Entrades populars