Crònica de la Marató del Saloon



Marató del Saloon

Fer-la gran!




Divendres a la nit, uns quants bojos/es pel country vam anar a la 1ª Marató de Country del Saloon.

Mai havia vist el local tant ple. Van treure les taules i cadires de l'entrada, habilitant una zona de ball prou ample com per ballar el cercle el Cotton-Eyed Joe (l'últim ball de la Marató). Així doncs, dues zones de ball: l'habitual i l'entrada. Ho dic perquè us feu una idea de la quantitat de gent que hi havia. Evidentment, el passadís ple a vessar de gent consumint, mirant als maratonians o descansant d'algun ball que no es recordava.

Van ser fins a 40 balls, començant pel Bàsic. Si prenem com a referència una persona que vagi a ballar sovint des de fa temps, podríem dir que el nivell dels balls que es van fer va ser intermedi, amb balls arxiconeguts com el Chu-chu train o el Black Velvet i amb balls de concurs com l'Eigthy-Eight o el Really Love.

Vaig quedar sorprés per la quantitat de gent que els va ballar tots! Particularment, en vaig fer 39. I us preguntareu: per un vas fer el lleig? Doncs sí, la veritat és que amb el Cotton-eyed Joe en cercle no m'hi vaig veure en cor.

I ben fet que vaig fer perquè la cançó és realment llarga! I si tens la mala sort que et toqui estar a la part més llunyana al centre del cercle, et fots uns farts de còrrer que ni t'explico, oi Elisa? Destacar també en aquest ball en concret que, en un parell d'ocasions, la rotllana que ballava a l'entrada del local va fer un intent de sortir a ballar al carrer València! Però al final no va fructificar la idea.

Em va sobtar també el fet que en general no recordàvem la majoria de balls a la primera, però que al cap d'una paret ja gairebé tothom els acabava recordant. La Neus, mestressa de la vetllada que es trobava com a peix dins l'aigua (una abraçada i felicitats des d'aquí!), dictava la primera paret i després ja ens deixava anar sols! :-)

Fins divendres no era conscient de la quantitat de balls que sabem! I encara n'hi va haver molts que no els vam ballar! I és que no ens en donem compte però setmana rera setmana anem acumulant coreografies.

I, evidentment, tal com anunciava en Joan Enric al Fòrum, per allí al mig estava jo, reporter de pa sucat amb oli, fent les meves ja tradicionals fotos fosques! Aquest cop alguna es veu més però la majoria em continuen sortint fosques... buaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Algú dels presents té un flash?

Qui vulgui veure fotos fosques de la marató, que entri a aquesta pàgina! I si algú me'n vol enviar de seves, que ho faci a la direcció countrycat@terra.es

Comentaris

Entrades populars